Ons concept

Rubika, een innovatief concept op de methodologie
Learn-O

Rubika biedt, via het unieke Learn-O-concept, gebaseerd op neuro-ergonomie, een reeks dynamische, strategische en vermakelijke activiteiten voor volwassenen, maar ook effectieve, boeiende en leuke leeroplossingen waarmee ze de vaardigheden van jongeren kunnen ontwikkelen en perfectioneren.

De uitdagingen die we vandaag de dag zien, liggen vooral op het gebied van betrokkenheid en ontwikkeling. Als het er in een bedrijf op aan komt een project op de lange termijn tot bloei te brengen of de doelstellingen ervan te verwezenlijken, is het probleem commitment.

Als we in de schoolomgeving de effectiviteit van de overdracht van kennis willen garanderen, is het probleem eerder het behouden van de motivatie, aandacht en betrokkenheid van leerlingen, die gemakkelijk kunnen worden afgeleid door hun omgeving.

“Ik hoor en ik vergeet, ik zie en ik onthoud, ik doe en ik begrijp.”

– Confucius

Learning pyramid

Leren terwijl je plezier hebt, de kracht van een educatief hulpmiddel

Rubika biedt innovatieve en vriendelijke sessies, individueel of gezamenlijk, vanaf de leeftijd van 3 jaar en ouder tot 103 jaar, die vertrouwen op de natuurlijke ritmes van kinderen, volwassenen en ouderen of in situaties van handicap.

Deze sessies zijn gebaseerd op een leermethodologie in de vorm van een spel, leuk genoeg voor de deelnemers om tot het einde betrokken te blijven, zelfs in een staat van flow.

Flow is een toestand van zodanig welzijn bij het bereiken van het doel dat we het idee van tijd en ruimte verliezen.

“Leren is een ervaring.
Al het andere is informatie.”

– Albert Einstein

Multiple intelligences

Ten slotte is het door Rubika gebruikte Learn-O-concept gebaseerd op de theorie van meervoudige intelligentie. Ons doel zal daarom zijn om de acht intelligenties van elke deelnemer te bevragen, een vernieuwend voorstel vergeleken met een traditioneel systeem waarbij maximaal twee of drie intelligenties worden gevraagd.

Cognitieve wetenschappen tonen aan dat motivatie de basis vormt van kwaliteitsvol leren en een groter vermogen om zichzelf te overtreffen. De voortgang en het succes van elke deelnemer zijn een direct gevolg van de wens waarmee hij de taak benadert. Consolidatie van het leren wordt verkregen tijdens herhaling. Leren wordt gegenereerd door de verscheidenheid aan onderwijssituaties die worden aangeboden.
Learn-O respecteert deze twee regels.

Overnemen en consolideren

Rubika biedt een alternatief voor hedendaagse leermethoden die veel te sedentair zijn.

Gebaseerd op beweging, op het stimuleren van de aandacht en het garanderen van de betrokkenheid van de deelnemers, maakt dit alternatief het niet alleen mogelijk om op natuurlijke wijze kennis, concepten en noties te verwerven, maar ook om deze te consolideren.

Deze methodologie werkt ook met een teambuildingdoelstelling, als het gaat om het behouden van de motivatie van de teams en het ondersteunen van hun behoefte om uit te blinken en te bloeien.

Het dienstenaanbod van Rubika heeft ongetwijfeld een bij uitstek positieve impact op het zelfvertrouwen en het welzijn.

Vraag een offerte ann